Hoppa till huvudinnehåll
Menu

Den här sidan använder cookies. Om du fortsätter använda sidan så accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookies

Jag förstår

Unionen ökar konvertering med 18%

Fackförbundet unionen ökar andelen webbplatsbesökare som slutför medlemsregistrering med 18% med nytt formulär.'

Wunderkraut har byggt unionen.se, fackförbundet Unionens nya responsiva webbplats på Drupal. Unionen har lagt mycket krut på att bland annat optimera medlemsregistreringsflödet och det har givit resultat. Om man jämför mars 2012 och mars 2013 på den gamla Episerver-webbplatsen med den nya på Drupal har andelen besökare som slutför medlemsregistreringen jämfört med de som påbörjat men ej slutfört ser man en remarkabel ökning:

Formuläret fungerar mycket bra även på mobiler och surfplattor, eftersom det anpassar sig självt efter besökarens webbläsare. Det gör att vi slipper utveckla separata appar. – Marika Sigvardsson, utvecklingsansvarig för unionen.se

Under mars månad 2012 påbörjade 8710 personer registreringen, 3832 slutförde (44%). Under mars månad 2013 påbörjade 8647 personer registreringen, 4501 slutförde (52%). Det är en ökning på med hela 18%, till glädje för Unionen och självklart även oss på Wunderkraut! Läs mer om Unionen här!

Vi hjälper dig nå resultat. Kontakta oss Ring direkt på 08-20 90 04.

Att skriva för sökmotorer och användare

Denna lathund ger dig en förståelse för innehållsoptimering av sidor på en hemsida ur ett SEO- och användarperspektiv. Lathu…
MDN

Inbound - årets event för digitala marknadsförare

Vi har varit på Inbound-konferensen - årets största digitala marknadsföringskonferens då över 14 000 människor träffas i Bos…
MDN

Ung Företagsamhet valde rätt väg med användartester

Många upplever det som onödigt kostsamt att baka in kontinuerliga användartester, men att det kan löna sig bevisas gång på g…
MDN

Google Analytics Ordlista - Espresso Talk

Detta är ett sammandrag av en dragning om grundläggande begrepp i Google Analytics och visar hur man kan använda custom vari…
MDN

Har du svårt att nå kunder i alla olika kanaler?

Att förstå sina kunder och bygga en personlig användarupplevelse är avgörande för att bygga en multikanalstrategi som funger…
MDN