Hoppa till huvudinnehåll
Menu

Den här sidan använder cookies. Om du fortsätter använda sidan så accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookies

Jag förstår

Wunderkrauts årskrönika för 2015

2015 kan sammanfattas som ett spännande år för Wunderkraut med många intressanta projekt, nya inspirerande kollegor och god tillväxt med ökad lönsamhet.

2015 var året då vår satsning på att bli en digital fullservicebyrå på allvar började bära frukt. Det fanns en tid då vårt fokus handlade mest om teknik. Att skapa den bästa och tekniskt mest fulländade koden kunde ibland till och med vara viktigare än att skapa mesta möjliga värde för våra kunder. Vi är fortfarande tillräckligt nördiga för att fascineras av riktigt bra kod, men vi har också sedan ett par år tillbaka satsat mycket på att bredda oss och erbjuda fler tjänster för våra kunder. Och under 2015 fick vi många fler förfrågningar inom koncept och strategi, analys och UX.

Vi rekryterade i början av året en ny chef för vårt liveteam, Kristian Enström, som en del i satsningen att bygga upp Sveriges bästa organisation för drift, support och kontinuerlig utveckling. Vi inledde även ett samarbete med hostingleverantören Elastx vars unika plattform skalar i realtid efter behov vilket gör att våra kunder som tagit klivet över aldrig behöver oroa sig för att deras sajter inte ska klara av trafiktoppar eller att de betalar för överkapacitet.

Förutom nöjda kunder är nöjda medarbetare vårt framgångsrecept. Och som en del i våra ansträngningar att bli en fantastisk arbetsplats var vi 2015 med i Great Place To Work, där vi tog hem en hedrande femte plats i tävlingen Sveriges bästa arbetsplats

Under 2015 har vi på Wunderkraut rejält ökat våra ansträngningar att skapa djupa och meningsfulla relationer till ännu fler webbeställare. Vi använder Hubspot - marknadens ledande verktyg för inbound marketing. Vi är också är partner med med Hubspot och erbjuder deras produkter och tjänster för våra kunder.

Som en del av vår marknadsföringsarbete har vi under året anordnat sex välbesökta frukostseminarier bland annat i samarbete med Sveriges Kommunikatörer. Vi har skrivit mängder med whitepapers och blogginlägg, arrangerat Drupalspåret på Internetdagarna och pratat med hundratals nya webbeställare. Målet har varit att i första hand dela med oss och sprida kunskap. Och det har burit frukt. Till våra nya kunder kan vi bland andra räkna Rädda barnenFackförbundet ST, Socialstyrelsen, Sparbankerna, Altia och Håll Sverige Rent.

För alla oss som jobbar med Drupal var 2015 ett stort år då den senaste versionen 8 äntligen lanserades. Utvecklingen av den nya versionen har tagit väldigt lång tid, men vi tror det var helt nödvändigt för communityn att skriva om kodbasen för att framtidssäkra Drupal. Det är den största releasen av Drupal sedan starten för 14 år sedan och kommer att förändra sättet vi bygger webb på i framtiden. Läs gärna denna utmärkta sammanfattning om varför.

Vi har fortsatt med att dela med oss till den community som bygger och förvaltar Drupal. Wunderkraut är ett av de 10 företag i världen som bidragit mest till den senaste versionen av Drupal. Här i Stockholm har vi, förutom ett releaseparty i samband med lanseringen av Drupal 8, ordnat tre meetups för utvecklare där det bjudits på såväl intressanta föreläsningar som hälsosamma mängder tjo och tjim. Och för alla Drupalnördar gjorde Captain Drupal en omtalad comeback i vår regi.

Till sist vill jag tacka alla er som är med oss – medarbetare, kunder, partners och alla ni andra som stöttar och tror på vad vi gör.

Vi hjälper dig nå resultat. Kontakta oss Ring direkt på 08-20 90 04.

Tvåfaldigt prisregn över Wunderkraut

Branschbloggen MKSE.com har genomfört ett ambitiöst test av Sveriges webbplatser: två som vi byggt hör till Sveriges bästa!
MDN

Vi bygger Drupal åt Alingsås kommun

Vi hjälper Alingsås kommun att ta fram sin nya webb på Drupal 8

I'm Alive - Mobil teknik på liv och död

Wunderkraut hjälper till med visualisering och interaktivitet i ett projekt om båtflyktingarnas farliga färd över Medelhavet.
MDN