Hoppa till huvudinnehåll
Menu

Den här sidan använder cookies. Om du fortsätter använda sidan så accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookies

Jag förstår

Har du svårt att nå kunder i alla olika kanaler?

Att förstå sina kunder och bygga en personlig användarupplevelse är avgörande för att bygga en multikanalstrategi som fungerar. Det finns ingen one-size-fits-all metod för att bygga en framgångsrik flerkanalstrategi.

Att anpassa ditt innehåll efter din publik, och inte förvänta dig att de anpassar sig till dig, är ett avgörande steg. Dina kunder använder olika webbplatser, online-applikationer och mobila applikationer av flera skäl. Din webbplats spelar en central roll i ditt totala budskap, men beteendestyrning, innehåll och personalisering är nyckeln till att förbättra konverteringen. 

Traditionellt har profilering erhållts genom att be användarna att skapa ett konto på webbplatsen och att svara på frågor. Ett smartare sätt är att lära av besökarens beteende. Marketing automation-verktyg som Marketo, Kissmetrics och Trucentric gör att du kan generera bättre insikter. Även om besökarna använder olika enheter eller olika informationskanaler, kan dessa verktyg matcha individuella besök med de riktiga personerna. 

När du kan kartlägga människor, inte bara besökare, kan din webbplats på ett intelligent sätt börja anpassa sitt innehåll för att främja de bäst lämpade erbjudandena, kontaktformulären och relevanta berättelserna för att få dessa besökare att maximera sitt engagemang, som så småningom kommer att förbättra konverteringsfrekvensen. I stället för att trycka på samma meddelande till alla besökare kan man verkligen sikta på dina mest värdefulla kunderna. Genom att sätta upp A/B-testning och dynamiskt mata tillbaka de varianter som verkligen fungerar, kan du öka konverteringsgraden ännu mer.

Vi hjälper dig nå resultat. Kontakta oss Ring direkt på 08-20 90 04.

Att skriva för sökmotorer och användare

Denna lathund ger dig en förståelse för innehållsoptimering av sidor på en hemsida ur ett SEO- och användarperspektiv. Lathu…
MDN

Frukostföreläsning: Få koll på trenderna och ligg steget före i den digital transformationen 2017

Beställ materialet i efterhand och få koll på de trenderna 2017 för digital transformation och hur du möter din publik digitalt.

Frukostseminarium med Kommunal: "Så hanterade vi vår värsta kris någonsin"

Johan Östrand och Magnus Nilsson från Kommunal var hos oss och berättade om hur de hanterade webben under sin största kris någonsin. Vill du ha materialet i efterhand kan du beställa det här.

Frukost: Så lanserade Socialstyrelsen ny sajt med språkstöd på 6 veckor

Carl-Fredrik Reel, webbstrateg på Socialstyrelsen berättade hur han lanserade en ny sajt med fullständigt språkstöd inom loppet av 6 veckor. Du kan titta på presentationen och ladda ner materialet här.

Lär dig grunderna i Google Analytics

Jag har handplockat 5 filmer för dig som nybörjare på Google Analytics så att du snabbt och enkelt skall kunna lära dig grun…
MDN