Hoppa till huvudinnehåll
Menu

Den här sidan använder cookies. Om du fortsätter använda sidan så accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookies

Jag förstår

UX design

Användarupplevelse som konkurrensmedel blir bara viktigare och kan användas i alla branscher. Kraven ökar och de som inte satsar på UX riskerar att halka efter.

bar

Vi hjälper dig nå resultat. Kontakta oss Ring direkt på 08-20 90 04.

UX (user experience) eller användarupplevelse handlar om användarnas upplevelse av en produkt eller tjänst. Det omfattar allt ifrån användarnas interaktion med gränssnittet, användarvänlighet och tillgänglighet till själva utseendet.

En UX-designer fungerar lite som en informationsarkitekt, men också psykolog – genom vetenskapliga undersökningar och strukturerade metoder klurar man ut så mycket som möjligt om kunden och användaren: om behov och önskemål, och hur användaren fungerar i interaktion med produkten eller systemet.

Det är i användarupplevelsen som skillnaden mellan fiasko eller succe för en produkt verkligen skapas. Är det lätt för alla att förstå? Förmedlas rätt känslor? UX bygger varumärken och driver försäljning, och de som misslyckas får allt svårare att marknadsföra sig med trovärdighet.

På Digitalist lägger vi stor vikt på att bygga användarupplevelsen som både förmedlar er verksamhet på rätt sätt och som era användare kommer älska.

Vi utgår ifrån det som är best practice och lägger fokus på detaljerna som gör skillnad. Inte sällan är det små förändringar som ger de stora upplevda förbättringarna. Det kan handla om copy, val av bilder, positionering och färgsättning på knappar och liknande.

Digitalist
Creative Director med fokus på att förbättra våra kunders affär genom användarcentrerad och alldeles underbar design. En av Wunderkrauts grundare. Stundtals bär han lederhosen, utan att någon vet riktigt varför.

Matts Hildén

matts.hilden@digitalistgroup.com +46 704 28 43 70

Creative Director, Marknadsföring Jobbar i Stockholm.

Jag vill veta mer om Matts