Hoppa till huvudinnehåll
Menu

Den här sidan använder cookies. Om du fortsätter använda sidan så accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookies

Jag förstår

Vad är Hubspot?

Sedan ett år tillbaka är vi partners med Hubspot och arbetar själva med verktyget i vår marknadsföring och försäljning för att konvertera okända besökare hela vägen till nöjda kunder.

Hubspot är ett komplett verktyg för digital leadsgenerering. De övergripande funktionerna är:

  • Personliserade nyhetsbrev
  • Kontaktdatabas med stora möjligheter till smart segmentering
  • Spårning av vad besökare gör på webben, i sociala medier m.m.
  • Publiceringsmotor för alla digitala kanaler
  • Automatiserade flöden för mail, landningssidor, formulär m.m.
  • Säljstöd (CRM)
  • Blogg och webbverktyg (CMS)
  • Och mycket annat

Nya funktioner läggs löpande till i Hubspot och det bästa sättet att få en överblick av verktyget är att boka in en demo.

Vilka resultat kan man förvänta sig av Hubspot?

Bilden nedan visar genomsnittligt utfall från alla organisationer världen runt som börjat använda Hubspot och aktivt arbetar med Inbound metodenVår egen erfarenhet är att Hubspot kräver att man investerar tid och resurser i att skapa innehåll, men då får man också resultat.

Notera att antalet leads ökar över tiden, allt eftersom man bygger upp sitt innehåll och sina erbjudanden. Investeringen ger med andra ord för den som arbetar rätt bestående resultat som ackumuleras över tiden.

Hubspot performance graphs

 

För vilka organisationer passar Hubspot?

Jag anser att Hubspot passar framför allt B2B-företag som kännetecknas av något av följande:

  • God intjäningsförmåga, men känner att de skulle kunna sälja mer
  • Att kunderna i högre grad använder Internet under köpresan
  • Har mycket kunskap man vill nå ut med
  • Sitter med en uppsjö av marknads- och säljverktyg och vill förenkla processerna
  • Bedriver komplex försäljning där kunder behöver utbildas under köpresan

Men det finns givetvis andra typer av företag, t ex B2C-företag där Hubspot skulle passa.

Boka in en Hubspot-demo

Vi hjälper dig nå resultat. Kontakta oss Ring direkt på 08-20 90 04.

Frukost: Därför måste du lära dig Inbound Marketing!

Frukosten har varit, men vi har regelbundet seminarier om Inbound Marketing, verktyg och trender så håll ögonen öppna så dyk…
MDN

Vad är Inbound Marketing?

Förr var bra försäljning beroende av säljaren som ringde stora mängder kalla samtal och lyckades övertyga med säljande infor…
MDN

Inbound - årets event för digitala marknadsförare

Vi har varit på Inbound-konferensen - årets största digitala marknadsföringskonferens då över 14 000 människor träffas i Bos…
MDN