Hoppa till huvudinnehåll
Menu

Den här sidan använder cookies. Om du fortsätter använda sidan så accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookies

Jag förstår

UX design

UX Design, User Experience Design, handlar om kundens upplevelse av ett system eller en produkt. Genom att klura ut de önskemål och behov som både kund och företag har tar UX-designers fram användarvänliga och välfungerande tjänster som maximerar konverteringen och ökar kundnöjdheten.

För att en kund ska känna sig dragen till ett företag krävs det att dennes upplevelse av system och tjänster är så pass positiva att kunden väljer att vända sig till just dig. Detta förutsätter att det gränssnitt du använder dig av tilltalar just den målgrupp ditt företag är inriktad på. Men hur designar man gränssnitt för klumpiga fingrar med begränsad skärmyta? Att skapa en produkt eller tjänst som är både enkel och behaglig att hantera är några av de mål som våra UX-designers arbetar med, både på ett konceptuellt och grafiskt sätt. 

Svar på fem frågor

UX Design handlar om att svara på fem frågor;

  • Who – Vem
  • What – Vad
  • When – När
  • Why – Varför
  • How – Hur
  • Where – Var

Vem ska använda produkten? Vad är det för produkt som ska tas fram? När ska den användas? Varför ska produkten användas? Hur ska den användas? Var ska den användas? Med svaren på dessa frågor tar våra UX-designers sedan fram tjänster som uppmuntrar den aktuella målgruppen till användning, oavsett om det handlar om ett omfattande IT-system eller appar till mobiler. Både om ditt företag har omfattande behov eller mindre önskemål att jobba med har våra UX-designers den kunskap och erfarenhet som krävs för att ta fram produkter som matchar behovet ner till minsta detalj.

Avgörande för företagen

Att klura ut de önskemål och behov som kunden har är en viktig sida av det hela, men det är lika viktigt att företagens behov blir tillgodosedda. Detta är en balansgång som kräver fingertoppskänsla av någon som kan se behoven och utveckla produkter som upplevs som maximalt användarvänliga och smarta. UX Design handlar lika mycket om företagens behov som kundens behov. Att skapa ett funktionellt och välfungerande gränssnitt som är lika speciellt som innovativt och som man alltid kan lita på att det fungerar kan ofta bli helt avgörande för verksamheten. Våra UX-designers ser de behov som företagen sitter inne med och designar därefter en produkt som svarar mot detta. Riktigt bra webbdesign lockar till sig kunder till ditt företag och effektiviserar konverteringen, samtidigt som kundnöjdheten ökar. Mål som alla företag har. 

UX Design och Wunderkraut

Vi på Wunderkraut vet hur viktigt det är att svara emot de höga krav som ställs från dagens kunder. Våra UX-designers har för vana att ta fram tjänster som är lika användbara som uppskattade av både företagen och dess kunder. Låt oss visa vad vi kan göra för dig.

A/B-testning på SXSW

Att sätta användaren och användarens beteende i fokus var ett ämne som genomsyrade många föreläsningar och workhops på årets…
MDN

En teoretisk synvinkel på interaktion

I oktober hade jag äran att hålla föredrag om co-creation-metoder i designprocesser under en workshop på konferensen NordiCH…
MDN
Load More