Inbound - årets event för digitala marknadsförare
Inbound arrangeras en gång per år av Hubspot, företaget bakom marketing-plattformen med samma namn. Det är en klassisk konferens uppdelad i olika spår där det finns något för alla. Mycket handlar om handfasta tips om hur man bedriver modern digital marknadsföring, t ex hur man med hjälp av innehåll driver trafik till sin sajt, hur man konverterar och hur man långsiktigt bygger upp en leads-genererande webbplattform.
Utöver alla sessioner har de lyckats locka hit stora kända namn som Seth Godin, Chelsey Clinton och Aziz Anzari. Men de flesta kommer ändå hit för att träffa andra som brinner för digital marknadsföring.
Årets hetaste trender inom digital marknadsföring
Mycket av samtalen och seminarierna kretsade kring storytelling, marknadsföringsmaskiner, machine learning, integrationer mellan olika marknadsteknologier, personalisering, hur du skapar minnesvärt innehåll och vilka kunskaper du behöver för att lyckas bland mycket annat.
En mötesplats för marknadsförare
De flesta är marknadsförare som jobbar på små och medelstora företag och som redan jobbar aktivt och strategiskt med Inbound marketing. Men det finns också många som precis har påbörjat sitt förändringsarbete att jobba mer Inbound. Runt 10% är partners liksom vi, dvs sådana som erbjuder tjänster runt Hubspot.
Om du jobbar med digital marknadsföring eller försäljning på ett mindre eller medelstort företag och har planer på att förändra ert sätt att skapa leads (från outbound till inbound) så måste du bara åka hit. Du kommer ha med dig många nya idéer och handfasta råd som du kan omsätta i ditt arbete. Och du kommer garanterat inte lämna med mindre än minst 50 nya användbara kontakter på LinkedIn.
Det bästa från Inbound
Hubspot lägger upp en hel del keynotes från tidigare år för gratis streaming i efterhand. Kolla in 2019 års material här.