Varjo tillverkar världens mest avancerade produkter och tjänster för Virtual Reality och Augmented Reality, och vi på Digitalist är stolta över att hjälpa dem att förbättra sin e-handel för en bättre användarupplevelse.
Byte av gamla plattformar
Arbetets startpunkt var två separata och inkompatibla webbutiker för Varjos affärs- och konsumentkunder. Varjo ville lägga butikerna på en gemensam plattform, men ingen av de äldre plattformarna stödde de olika behoven hos B2B- och B2C-affärer, såsom skatte- och kampanjkrav.
Senioritet möter flexibilitet
De viktigaste urvalskriterierna för valet av Digitalist var senior expertis kombinerad med flexibilitet inför en tuff deadline. Det var lika viktigt att Digitalist greppade Varjos affärsbehov som att snabbt kunna snabbt lösa problem. Tiina Hovi, chef för e-handel och drivkraften bakom projektet, uppskattade kemin inom teamet, vilket säkerställer ett effektivt samarbete:
"Våra viktigaste urvalskriterier för partnern var senior expertis kombinerat med flexibilitet inför vår projektdeadline."
Tiina Hovi, chef för e-handel, Varjo